E-mail marketing

Informativní a prodejní hromadné newslettery

E-mailový marketing patří do oblasti Direct marketingu a stále se jedná o velmi účinnou komunikační a prodejní metodu v internetovém marketingu, pokud je technicky a obsahově správně zpracován. Udržuje kontakt se stávajícími zákazníky, pobízí je k dalším nákupům nebo vzdělává a vhodně informuje.

Mailing musí být designově čistý, textově stručný, vystihující podstatu sdělení nejen v předmětu, ale také i v prvních větách v těle e-mailu s jasným vhodným Call to Action textem/tlačítkem a s responsivním designem – tedy správně zobrazovatelným i na mobilním zařízení.

Buďte konkrétní a důvěryhodní, vyhněte se e-mailům jen s obrázky a nepoužívejte v nadměrném množství slova jako zdarma, výhra, nyní apod. E-mailové servery příjemců disponují spamovými filtry, které podezřelé e-maily hned blokují. Pokud se Vám zdá, že bude lepší nějaký text zvýraznit červeně nebo jinou podobnou barvou, pak máte e-mail chybně strukturován.

Nejvhodnější případy k získání e-mailu

Box s možností přihlášení k newsletterům je nejčastěji umístěn pod navigačním hlavním menu webu/e-shopu. Lze však realizovat i plovoucí, vyskakovací boxík k získání e-mailu v kombinaci např. se slevovým kupónem. Často realizovaný případ při odchodu zákazníka ze stránky. Nejčastější poskytovaný obsah výměnou za e-mail bývají tyto akce: Slevové kupony, poštovné zdarma, novinky z oboru a články z blogu, přístup na webinář, stáhnutí brožury apod.

Vyhněte se kupovaným databázím. To byla nefunkční metoda používaná před více než 10 lety a nyní často obsahují poškozující nefunkční e-maily kategorie Spam traps, které snižují Vaši reputaci, zalarmují poskytovatele mailingového řešení a v nejhorších případech dostanou Vaší doménu do nežádoucího Spam listu.

Personifikace a segmentace

V mailingu se pro vyšší míru otevření e-mailů a prokliknutí často používá personifikace – tedy e-mail se správným oslovením a dalších informací, které jsou na míru automaticky vytvořené podle historie procházení webu nebo nákupu konkrétního návštěvníka. Segmentace zákazníků je v případě většího množství produktů nebo služeb stěžejní. Pokud nebudete mít rozdělenou databázi na vhodné skupiny, pak dochází k uživatelskému odhlašování nebo přeřazování Vašich e-mailů do spam složky.

Nástroje na hromadný e-mailing

Pro potřebu personifikace je lepší volit české mailingové nástroje, kde 5. pád jména je automaticky k dispozici. Nicméně i zahraniční lze vhodně použít pokud oslovení nepoužíváte.

Z českých nástrojů používám Ecomail a SmartEmailing, ze zahraničních pak Mailchimp. Všechny tyto nástroje lze bezproblémově propojit na eshopy nebo weby a mají pokročilé editory pro vytvoření atraktivních e-mailových šablon.

České firmy v některých případech mohou ověřovat, zda-li Vaše získané e-maily jsou v souladu s GDPR. Často stačí tzv. oprávněný zájem k hromadnému zasílání newsletterů (dřívější projevený zájem nebo nákup služby/produktu).

Statistiky Opened - Mailchimp
Statistiky Opened – Mailchimp

Nastavení domény – SPF, DKim a Dmarc

Pro odesílání hromadných emailů s vaší vlastní doménou prostřednictvím výše uvedených nástrojů je nutné provést několik konfiguračních kroků v nastavení vaší domény. Jedná se o SPF, DKim a Dmarc záznam. Bez tohoto nastavení se budou Vaše emaily vyhodnocovat jako Spam nebo je příjemcův emailový server rovnou odmítne.

 

Správa zbožových srovnávačů – Produkty ve Zbozi.cz, Heureka.cz a Google nákupy

×

Krásný den!

Pokračujte kliknutím na mé jméno pro zobrazení Whats App komunikace na mém mobilu.

× Jak Vám mohu pomoci?